You are here

Toitumisalane teave

Lihtne, hõlpsasti kasutatav ja aus toitumisalase info süsteem

Miks me seda teeme?

Me usume, et meie kohus on varustada teid kogu toitumisalase teabega, mida läheb vaja teie vajadustele kõige paremini vastava tasakaalustatud valiku tegemiseks. Toitumisalase teabe leiate kõigilt toidupakenditelt, kandikualustelt ja meie veebiküljelt.

Nii talitades tunneme, et külastaja mõistab meie tooteid paremini ning saab nende lihtsate, hõlpsasti kättesaadavate ja läbipaistvate tabelite abil oma toitumist paremini tasakaalustada..

Mis on GDA?

GDA tähendab soovituslikku päevakogust, mis aitab mõista, millist rolli mingi toiduaine päevamenüüs mängib. GDA kirjeldab, kui palju sisaldab toit valku, rasva, küllastunud rasvu, süsivesikuid, suhkruid, kiudaineid ja soola. Nii toitumisalane kui GDA-teave on kirjas kõigil meie põhitoodete pakenditel ja restoranide kandikualustel.

Kuna täiskasvanute ja laste vajadused on väga erinevad, on nende jaoks välja töötatud eraldi GDA-d. Näiteks põhineb meie täiskasvanute GDA kehaliselt väheaktiivse 20-30aastase naise keskmisel toitainetevajadusel (2000 kcal päevas). Mis puutub lastesse, siis nende GDA arvutamisel on lähtutud mõõduka kehalise aktiivsusega 4 – 7aastase  tüdruku toitainetevajadusest (1600 kcal päevas).

Kalorid

Tegemist on toidu energiaväärtuse mõõtühikutega. Kaloreid saab toidus leidvatest süsivesikutest, rasvadest ja valgust.

Valk

Tegemist on meie keha ehitusplokkidega. Valke on vaja lihaste, luude ja elundite normaalseks elutegevuseks. Valke saab lihast, munadest, pähklitest, teraviljast, kaunviljadest ja piimatoodetest. 

Rasvad

Rasvad moodustavad meie päevasest dieedist olulise osa, mängides olulist rolli terve naha ja juuste ning samuti kehatemperatuuri säilitamisel. Rasvu saab erinevatest toiduainetest nagu liha ja piimatooted.

Küllastumata rasvad

Tegemist on spetsiifilise rasvaliigiga, mida leidub enamasti loomsetes toiduainetes nagu liha ja piimatooted, samuti teatud õlides.

Süsivesikud

Süsivesikud kujutavad endast meie keha jaoks olulist energiaallikat, mida läheb pidevalt vaja aju, närvisüsteemi ja südame normaalseks tööks. Enamiku süsivesikuid saame taimsetest allikatest nagu teraviljatooted ja puuviljad.

Suhkrud

Suhkrud kuuluvad süsivesikute hulka ja neid leidub kõigis rafineeritud suhkrut sisaldavates toodetes nagu mesi, puuviljamahlad, kondiitritooted, lauasuhkur ja piim. Tavaliselt on nad toidus juba looduslikult olemas või neid lisatakse maitsestamiseks. 

Kiudaine

Kiudaine on ainult taimedes leiduv süsivesiku liik, mis aitab seedeelundkonda korras hoida. Rikkalikud kiudaineallikad on puu- ja juurviljad, kaer, täisterariis ja –pasta, paljud hommikuhelbed, pähklid ja seemned.

Sool

Sool on looduslik mineraal, mida leidub iga keharakus ja mis mängib olulist rolli meie kehas tasakaalu säilitamisel, eriti kehas hapnikku ja toitaineid laiali kandvate vedelike tasakaalu reguleerimisel. 

 

Sellel saidil esitatud toodete toiteväärtused ja GDA protsendid on arvutatud iga McDonald’s tarnijate poolt tarnitava komponendi keskmise energiasisalduse alusel. Need tooted on nii koostise kui suuruse osas standardiseeritud. Sellel lehel esitatud toodete toiteväärtuse ja GDA protsent on arvutatud akrediteeritud laborites või pärinevad meie tarnijate ametlikest avaldustest. Portsjonite suuruse, valmistustehnoloogia ja –allikate variatsioonid, samuti hooajaline või kohalik toodang võivad pakutava toote GDA protsenti või toiteväärtust mõjutada. Peale selle võib toote päritolu perioodiliselt varieeruda; seetõttu võib meie restoranides esineda toodete toitumisalase sisalduse varieerumist.

GDA kalorsuse alased soovitused ei sobi kaalulangetamiseks. Dieedi pidamisel soovitame pöörduda asjatundjate (näiteks toitumisteadlase või dietoloogi) poole. Peale selle peaksid rasedad naised hankima lisateavet oma toitumisvajaduse kohta oma arstilt. Kuigi käesolev info on meie teadmiste kohaselt õige ja ajakohane, ei anna me selle õigsuse kohta garantiid. Kogu infot võidakse ette teatamata muuta.