You are here

Tasakaalustatud dieet

Mida tervislik toitumine endast kujutab?

See kujutab endast õige tasakaalu leidmist söödava toidu ja kulutatava energia vahel. Kuidas see toimub? Tegelikult on see lihtne, tuleb ainult päevas süüa 3–4 korda, sealhulgas hommikusööki, lõunat, õhtusööki ja vahel ka oodet.

Tasakaalustatud toitumist ei esinda vaid üks söögikord, vaid tegemist on ühe või mitme päeva jooksul söödava söögikorraga (näiteks kui õhtusöök on jäänud hilja peale ja on rikkalik, soovitatakse järgmisel päeval süüa lõuna ajal kergemalt).

Püüdke keskenduda aeglaselt söömisele ja planeerige iga söögikorra jaoks vähemalt 20 minutit.

Samuti pole tasakaalustatud toitumise puhul ükski toit täielikult keelatud! Kõik toidud on mõõdukuse piires head.

Enda vormis hoidmiseks sööge päevas 3 - 4 sellist einet!

HOMMIKUSÖÖK:

Hommikuseks ergutuseks:

• teraviljatoode (leib, küpsised või helbed)

• piimatoode (piim või jogurt) 

• värske puuvili või puuviljakompott 

•  joogiks võib valida vee, tee või kohvi

LÕUNA:

Tegemist on päeva jooksul energiataseme säilitamise jaoks olulise söögikorraga. Meie soovitus:

• sööge midagi igast suuremast toiduainete rühmast – süsivesikuid, liha/kala/mune, puu- ja juurvilju ning piimatooteid

• joogiks võib valida vee, tee või kohvi

OODE: 

Kui te olete söönud kerge lõuna või kavatsete süüa kerge õhtusöögi, vajab teie keha lisaenergiat. See väike eine peaks koosnema ühest või kahest järgnevatest toiduainetest:

• piimatoode (piim, jogurt, juust vms)

• teraviljatoode (leib, küpsised vms)

•  puuvili (terve, küpsetatud või täismahl), kui eelmised söögikorrad seda ei sisaldanud.

ÕHTUSÖÖK:

Jällegi soovitame erinevatest toiduainete liikidest koosnevat täielikult tasakaalustatud toitu.